Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

miercuri, 20 aprilie 2011

Revista "Comorile Pamantului" nr.31

       Salutare!
       Astazi,miercuri 20 aprilie a aparut numarul 31 al revistei Comorile Pamantului,insotit de un esantion de Calcopirita.
       Calcopirita- FeS2,este unul dintre cele mai importante minereuri de cupru care se formeaza in depozitele de sulfuri.Apare deseori in vine hidrotermale,insotita de pirotina,cuart,calcit pirita,sfalerit (blenda) si galena.Apare des sub forma de cristale tetraedrice,deseori maclate,sau in agregate masive.Pe cristale pot aparea striatii.Culoare proaspata,in spartura este galben-alama,dar expusa la aer,in timp devine iridiscenta.
       Desi,la prima vedere seamana foarte mult cu pirita,se poate recunoaste destul de usor dupa culoare si dupa cristale (cristalele de calcopirita sunt tetraedrice,iar cele de pirita cubice de culoare galben pal).La inceputul pasiunii mele pentru minerale aveam mari probleme sa le identific...La noi in tara,pe vremea cand mai existau mine de metale feroase si neferoase,calcopirita se gasea frecvent.Eu am calcopirita pe multe esantioane de flori de mina,in asociere cu diverse alte minerale.
       Azi am rascolit prin toate revistele de la chiosc si majoritatea mostrelor erau mici si nereprezentative,cu greu am gasit una mai frumoasa si marisoara.Alaturi postez o poza cu esantion de calcopirita cristalizat,asociat cu cuart.
       Pe revista apare si un anunt privind aparitia bibliorafturilor la chioscuri...dar cum v-am anuntat,acestea au aparut de luni si s-au cam epuizat.Sincer nu inteleg de ce scot atat de putine pe piata cand exista cerere...
       Mult succes la pietre!



29 de comentarii:

  1. Am nu-mai patru numere nr.12-citrinul nr.18- calcedonia nr.22-obsidianul 24-azuritul dar privesc saptamanal pe acest sait ca sa vad aparitiile

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos....felicitări pentru esantionul cu cuart...este superb!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nam gasit azi. Am cutreierat cele 6-7 chioscuri din oras, dar fiecare a primit 2 reviste. am gasit una, dar era cat unghia de la degetul mic si nu avea calcopirita deloc pe ea, eu sper sa mai trimita in urmatoarele zile. Daca sunt 7 chioscuri, ele sunt la mare distanta unul de celalalt!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Uau ce tare e si chiar mare.Este asa de frumoasa parca e aur!!!!Succes la pietre^_^

    RăspundețiȘtergere
  5. am numerele 20,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31.

    RăspundețiȘtergere
  6. Florin, la calcopirita ta de la CP, apar niste zone colorate, cand indrepti piatra la lumina?
    E rau sa fie asa? Asa am eu la piatra mea.

    RăspundețiȘtergere
  7. CIPY:..am numerele: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31...........app ce apare in numarul 32?

    RăspundețiȘtergere
  8. In contact cu aerul calcopirita se altereaza si apar pe suprafata ei irizatii asemanatoare petelor de ulei de masina pe apa.E normal.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am gasit si eu la kaufland, ce sa zic, e destul de frumoasa...

    RăspundețiȘtergere
  10. Salut,
    am cumparat si astazi revista si sunt putin reticenta in legatura cu esantionul primit... tind sa cred ca sunt esantioane mai vechi, din cele cu malachit pe care s-a aplicat o foita de pirita.
    De ce: 1 - esantionul meu contine si malachit la fel ca cel din numerele anterioare (ceea ce am observat la mai multe reviste ca de obicei caut in Romana la mai multe standuri si la InMedio)
    2 - are in unele locuri aspectul acela colorat indigo al metalelor bagate in foc/ arse;
    3 - imi e greu sa cred ca esantioanele au un strat asa de subtire, aplicat pe toate partile in aceeasi grosime si care se ia pe mana (in conditiile in care sunt bucati sparte din elemente mai mari).
    Astept parerile voastre. Va multumesc, Diana.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Diana: calcopirita este o sulfura ce contine cupru,deci este normal sa gasesti pe asantion malachit (mineral ce contine cupru).Irizatiile de culoare indigo sunt portiuni de calcopirita alterata la contactul cu aerul,sau probabil afectate de dinamitare (in mine se foloseste dinamita).Am si eu asa ceva.
    Pirita nu prezinta ductibilitate,adica nu poate fi trasa in foita...plus ca,calcopirita este un mineral foarte raspandit si nu sta nimeni sa falsifice asa ceva...cei de la editura comanda pietre de la diferiti dealeri si ei doar le pun in cutii.Nu stau ei sa falsifice absolut nicio piatra.Daca se falsifice,se falsifica la sursa,nici macar la dealeri care ocupa de livrari en gross.Dar nu este cazul mineralelor foarte raspandite si care se scot cu miile de tone...
    Stai linistita calcopirita ta este in regula.

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu am avut noroc. Am gasit un esantion maricel si frumos (zic eu). Are si ceva malachit si ceva cuart...e foarte interesant. Am gasit si biblioraft si mi-am luat doua ca eu nu aveam niciunul. Azi chiar a fost o zi norocoasa :D
    Foarte frumos esantionul tau Florin.

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc mult pentru explicatii! Zi buna! Diana

    RăspundețiȘtergere
  14. Oare ce piatra sau mineral va urma in nr. urmator?

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna!
    Imi place foarte mult calcopirita ta!Felicitari!
    Oare ce mineral sau piatra pretioasa va aparea in nr. 32 ?
    Anastasia

    RăspundețiȘtergere
  16. Foare frumos esantionul!

    RăspundețiȘtergere
  17. Din pacate cred ca rodonitul va fi slefuit...

    RăspundețiȘtergere
  18. Iarasi slefuit? da de ce nu pot să le puna brute? eu unul cred că mineralele arata mai bine naturale nu slefuite!!!

    RăspundețiȘtergere
  19. am cumparat si eu numarul 31 si mi se pare destul de frumos.

    RăspundețiȘtergere
  20. Va multumesc pentru raspunsuri!
    Si rodonitul este foarte frumos1
    Anastasia

    RăspundețiȘtergere
  21. Bica Alexandru : A mea este frumoasa ce sa zic , e mare are pe fata o suprafata de cuart pe care este calcopirita ca si cum ar vrea sa formeze un cristal nush cum sa zic. da sunt multumit. am si pe o parte dar nu prea mare calcopirita alterata,(acele culori) si am reusit sa fac rost de 2 bibliorafturi si pentru tavita trecuta ca nu luasem.ii dau acestui esantion nota 9,5.Imi place.A si apropo eu am si niste suprafete verzi (nu stralucesc deci nu e calc.pirita alterata) ar putea fi malachit?

    RăspundețiȘtergere
  22. si eu am niste suprafete de verde dar foarte putin

    RăspundețiȘtergere
  23. Ai cumparat cumva doua reviste astazi? :). Foarte frumos este exemplarul din colectia personala. Costa mult oare? Ma gandeam ca dintr-un esantion ca al tau faceau 2-3 pentru revista si era mult mai interesant!

    RăspundețiȘtergere
  24. Am cumparat o singura revista.In poza a doua,am deschis cutia si am intors piatra invers.
    Exemplarul acela il am de la cineva din Maramures.Faza tare este ca nu prea imi placea si a vrut de multe ori sa il scot din colectie...

    RăspundețiȘtergere
  25. Foarte frumos!Mai ales acela din colecția personala!
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  26. Florin dar esantioanele din revista Comorile Pamintului sut periculoase pentru sanatate?

    RăspundețiȘtergere
  27. Super esantionul,deabia astept sa apara si in Moldova

    RăspundețiȘtergere
  28. Esantioanele nu sunt periculoase in starea in care le primim.Dar este bine sa ne spalam pe maine dupa ce la atingem si sa nu cumva sa le bage copiii in gura...

    RăspundețiȘtergere