Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

miercuri, 6 aprilie 2011

Revista "Comorile Pamantului" nr.29

       Salutare!
       Numarul de astazi,miercuri 6 aprilie,al revistei Comorile Pamantului este insotit de o mostra de Sodalit.
Este o surpriza,deoarece se anuntase aparitia Amazonitului.Se vede ca au lipit un autocolant cu nr.29,deci iar au probleme cu achizitia pietrelor.Banuiesc ca cei de la editura tiparesc revistele inainte,apoi ataseaza mineralul respectiv.Daca nu fac rost la timp de mineralul urmator ce corespunde cu revista,schimba ordinea si ataseaza un autocolant cu numarul respectiv...Se poate intampla sa fie probleme de extractie sau de intarziere de livrare a pietrelor.Banuiesc ca apeleaza la firme intermediare.Cunosc niste oameni din Bucuresti care se ocupa cu afaceri cu pietre si aduc cate un container de vapor o data,de obicei din Brazilia,India sau Madagascar,majoritatea prelucrate, din care fac margele,bratari si tot felul de ornamente...
       Oricum mineralul se astazi este interesant.Toate esantionale vazute de mine la chiosc,erau de dimensiuni medii si de o frumoasa culoare albastruie,desprinse cu dalta si ciocanul din bucati mai mari, compacte.Desi sodalitul cristalizeaza in sistem cubic,cristalele sunt extreme de rare si eu personal nu am vazut niciodata asa ceva.Cel mai des acest mineral poate fi intalnit in mase compacte.Esantioanele primite astazi seamana intr-adevar cu mineralul,de data aceasta nu sunt probleme.Mai multe date despre mineral puteti afla din paginile reviste...desi de obicei datele sunt sumare si se repeta des...
       Mai jos puteti vedea si un sodalit din colectia proprie.Acestea se gasesc pe la targurile de profil,in bucati de toate marimile si la preturi destul de accesibile.Aceasta a costat 10 lei si are cam 12 cm.
       Mult succes la pietre!
       P.S. Ma intreb cand mai primim un biblioraft...nu mai incap prea multe reviste...



28 de comentarii:

  1. Foarte interesant, ca avem alt esantion astazi. Probabil sunt pregatiti si pentru planul de urgenta in caz ca intervin probleme. Frumos esantionul de sodalit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Of! Intotdeauna am impresia ca esantioanele tale sunt cu mult mai frumoase ca ale mele... ma rog asta probabil si pentru ca vorba aia capra vecinului e mai frumoasa ca a mea...Oricum azi, desi eram pregatita pentru un alt esantion, sunt foarte multumita de monstra de Sodalit pe care am luat-o. Inca odata multumesc ca tu esti mai matinal ca mine...daca nu ai fii tu nu as avea de unde sa stiu dupa ce sa ma uit. Spor la pietre :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc!Mie nu mi se pare chiar asa frumos,dar la chioscul respectiv doar vreo 4 erau mai rasarite...restul cioburi mici.Probabil daca as fi avut rabdare si chef sa caut as fi gasit unul mai interesant.Faza e ca de obicei iau revista din acelasi loc si doamna mi le scoate pe toate...mi-e rusine sa refuz,asa ca iau una.

    RăspundețiȘtergere
  4. la fel si eu!dar acum sunt nervos!!!chioscul de la care am cumparat de la inceputul colectiei s-a desfiintat ieri si doamna de acolo imi oprea o piatra faina in fiecare saptamana.
    poate am noroc sa ma imprietenesc cu o alta vanzatoare...
    in orice caz Florin mult succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  5. e frumos si asta...e exact ca al lui florin. biblioraft ne dau la numarul 30

    RăspundețiȘtergere
  6. Miine in Moldova apare al V-lea Nr.(aragonitul)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Tudor
    ai postat pe blogul tau niste fotografii pe care le-ai facut cu noul tau aparat. as vrea sa stiu si eu ce aparat este. am si eu o colectie de minerale si as dori sa-mi achizitionez un aparat de fotografiat nou pentru a fi pozele clare. as aprecia daca m-ai ajuta. multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  8. Oameni buni, si voua va lipseste cumva numarul 47-48 de la Povestea Pamanutului( ceea cu rosu ). sau doar eu am avut acest 'noroc' sa nu o primesc ?

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Gabriel: lipseste o pagina datorita schimbarii ordinii revistei.Ai vazut ca nr.29 este lipit cu un autocolant...o sa primim si paginile lipsa...

    RăspundețiȘtergere
  10. eu nu am succes la pietre .... adevarul este ca te invidiez florin mi se pare ca tu iei cele mai frumoase esantioane

    RăspundețiȘtergere
  11. Hmm , pai si adusu' pe vapor...se duc in persoana , sau fac o comanda gen ebay ?

    RăspundețiȘtergere
  12. :)) nu e chiar asa.Cel mai bine este sa mergi dimineata cand primesc presa si sa ii ceri vanzatoarei sa alegi un esantion frumos...daca refuza mergi in alta parte pana gasesti pe cineva de treaba...

    RăspundețiȘtergere
  13. Omul de care vb se numeste Robert Ilie si are o societate comerciala care se ocupa de comertul cu pietre,Santa Ana Bussines.El mi-a zis ca merge si personal pt.achizitii.Dar daca ai sa cauti pe net ai sa gasesti destule firme care se ocupa de comertul cu pietre semipretioase,firme care livreaza si 20 de tone de pietre la cerere.

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut! frumos esantion. Prietena mea renunta la colectia ei si o vinde cu 200 de lei. Colectia cuprinde ladita cu primele 20 de pietre impreuna cu revistele si autocolantele. specific ca pietrele sunt foarte frumpoase,le-am ales impreuna cu prietena mea pe cele mai frumoase de la chioscuri diferite. Nr meu de tel este 0741908936, e-mail schinteie_dani@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  15. Aha , ma gandeam ca le cumpara direct de la gura minei , acele exploatatii de suprafata , nu prea adanci . Am rasfoit si Ebay-ul ...si Youtube-ul ..si pot sa zic ca daca ai cu ce sa le transporti , ar fi un pret de aproximativ 30 % mai ieftin ( comparativ cu preturile de pe ebay - unde deja se vinde la a doua saua treia mana ).
    Uite de ex . geoda de smarald - http://www.youtube.com/watch?v=GgB1TQGMnu0 -
    De asemeni n-am putut trece cu vederea conditiile in care traiesc cei de acolo ...

    Stii cumva , un nisip cuartos ..de 99,8 % cum e cel de aici >> http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Botosani-_Botosaniul_sta_pe_o_comoara_de_cristal_0_457154920.html << ar putea adaposti si geode de quartz ? Ma gandesc ca in acel proverb , nu iese fum fara foc ..si invers .

    RăspundețiȘtergere
  16. multumesc frumos Todor. apreciez

    RăspundețiȘtergere
  17. @Heartless Inc: sincer nu prea cred ca ai sanse sa gasesti geode pe acolo...geodele se formeaza doar in zonele in care au existat vulcani,apoi dupa ce acestia si-au incetat eruptiile au continuat activitati postvulcanice,de mineralizare.De obicei geodele se formeaza in scoarta,prin fisurile ramase dupa curgerea lavei si umplute apoi cu solutii hidrotermale bogate in minerale.

    RăspundețiȘtergere
  18. ady96 ai uitat sa dai mail la ei sa intrebi ce ne dau in nr 30 :D

    RăspundețiȘtergere
  19. in nr 30 vom primi amazonitul si biblioraft ?

    RăspundețiȘtergere
  20. @EMIL - au spus ca nu stiu ce va urma, au comandat mai multe pietre printre care si amazonit dar numai luni sau marti va fi sigur

    RăspundețiȘtergere
  21. Salutare, am citit un articol interesant despre un nou mineral descoperit recent. Poate va intereseaza http://www.descopera.ro/dnews/8145104-a-fost-descoperit-un-nou-mineral

    RăspundețiȘtergere
  22. cine stie pana la urma ce urmeaza maine la revista ?

    RăspundețiȘtergere
  23. primim biblioraft in nr.30 ?

    RăspundețiȘtergere
  24. cine ma poate ajuta sa indentific un mineral daca stiu elementele chimice din care e format va rog mult sa ma ajutati.
    acesta contine C O K Al Si Na Ca.
    Cata

    RăspundețiȘtergere
  25. in nr 30 vom primi amazonitul cu biblioraft?

    RăspundețiȘtergere
  26. Nr.30 a aparut deja,cu amazonit.Biblioraftul nu a aparut inca...

    RăspundețiȘtergere
  27. in ce mr ne v-a da biblioraft?

    RăspundețiȘtergere