Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

miercuri, 13 aprilie 2011

Revista "Comorile Pamantului" nr.30

       Salutare prieteni!
       Cu o mica intarziere am reusit sa achizitionez numarul 30 al revistei Comorile Pamantului.Imi cer scuze pentru ce ce asteptau sa vada pe blog revista de astazi...Problema a fost ca revista nu a aparut la chioscurile din oras,vanzatoarele mi-au zis ca deoarece nu a sosit dimineata cu presa,apare maine.Au mai fost cazuri cand a revista a aparut joi in loc de miercuri.Am gasit-o totusi la un stand Inmedio din Kaufland.De obicei la aceste standuri revista se scoate la vanzare dupa ora 10,deoarece se asteapta curierul si trebuiesc bagate in calculator.Sincer nu a trebuit sa ma uit pe toate caci prima revista aratata de vanzator avea un esantion dragut.
       Numarul 30,aparut astazi,13 aprilie este insotit de un esantion de Amazonit.Aceste mineral este o variatate de microclin,un feldspat alcalin si formeaza cristale tabulare sau prismatice,deseori maclate.Culoarea albastra verzuie este superba si face din amazonit o pretuita piatra de podoaba.Esantionul meu este destul de mare si este amazonit curat,fara matrice si desprins dintr-o masa mai mare,pe linia de clivaj.Alaturi am fotografiat un alt exemplar de amazonit din colectia mea,cu cristale in matrice.Oricum ar fi,amazonitul este una dintre pietrele mele preferate si se gaseste cam greu pe la targuri...
        De remarcat ca revista are lipit un autocolant cu numarul 30...asta pentru ca au inversat numarul, cu 29...
       Cat despre biblioraft nu aveau la Inmedio,asa ca nu stiu daca a aparut sau nu.O sa ma interesez maine la chioscuri daca vine odata cu numarul 30.
       Mult succes la pietre!


49 de comentarii:

  1. Alin:- am fost acum si mi-am luat si eu rezista dupa ce am vazut ca intr-un final a aparut, a aparut si la chioscurile de ziare,am intrebat si de biblioraft dar mi-a spus cu nu au primit.

    RăspundețiȘtergere
  2. ooaaau, ce fain eeee...abia astept sa-mi iau si eu revista :p

    RăspundețiȘtergere
  3. Florin,dar sunt adevarate aceste mostre?

    RăspundețiȘtergere
  4. Da,mostrele sunt reale.Cu exceptia agatului albastru si a howlitului,care sunt si ele reale,dar au fost vopsite artificial...

    RăspundețiȘtergere
  5. e mai fain asta de la revista ca ala al tau :)) prima data

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari Florin, frumos si mare esantionul!

    RăspundețiȘtergere
  7. deci nu primim biblioraft?

    RăspundețiȘtergere
  8. la mine in oras nu a aparut nici azi revista (joi).ce credeti ca au patit cei de la deagostini ?

    RăspundețiȘtergere
  9. un orasul oltenita din jud. calaras nu a aparut revista la chioschuri?

    RăspundețiȘtergere
  10. Revista in jud. Iasi nu a aparut. Nici la Kaufland, nici la chioscuri. Daca ieri, cei de la chiosc au spus ca azi, azi au spus ca miine, dar ca, astazi, 14 aprilie, au pe hirtie ca trebuia sa apara revista, dar ca poate s-a intimplat ceva.
    Eu cred ca tirajul este scazut si revista moare si il rog pe Florin sa faca un topic daca vrea in forum sau blog, voi face si eu, despre aceasta problema.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am uitat sa spun, imi cer scuze daca am postat de doua ori in blogul tau Florin, despre problema cu revista, prima data am trimis un comentariu despre problemele revistei, cu ajutorul telefonului mobil.

    RăspundețiȘtergere
  12. @anonim
    esti din oltenita ? eu sunt si nu mi-am luat revista ca nu a aparut

    RăspundețiȘtergere
  13. Intr-adevar s-a intamplat ceva de nu apare revista.Azi am fost la chioscuri si am intrebat de biblioraft si mi-au zis ca nu au primit nici macar revista...ziceau ca maine.Eu cred ca pana la urma o sa apara.Eu am luat-o ieri de la stand-ul de presa Inmedio,ei le primesc direct prin curier,fara distributorii locali de presa.Nu cred ca a fost distribuita inca spre centrele de presa...dar o sa apara.

    RăspundețiȘtergere
  14. mi se pare ca sunt neseriosi!

    RăspundețiȘtergere
  15. Poate nu sunt ei de vina, poate in bucuresti a aparut si e o problema cu transportul...

    RăspundețiȘtergere
  16. poate ca a fost a gresala nevinovata.

    RăspundețiȘtergere
  17. Le-am dat mail, Florin si mi-au raspuns :
    "Buna ziua,
    Va informam ca numarul 30 din colectia "Comorile Pamantului" va fi distribuit la centrele de presa maine, 15.04.2011, fiind o problema cu transportul respectiv. Ne cerem scuze pentru acest inconvenient.
    Va multumim si va dorim o zi placuta!"

    RăspundețiȘtergere
  18. salutare! in oradea nr.30 a aparut doar la unele chioscuri dar fara biblioraft.

    RăspundețiȘtergere
  19. Nici in Craiova nu a aparut revista. Au zis ca poate sambata.....

    RăspundețiȘtergere
  20. in Oltenita a aparut astazi, biblioraftul nu.

    RăspundețiȘtergere
  21. Florin as vrea sati trimit o poza cu o piatra pe care miam cumparat-o de la un targ sami zici ce piatra este. Imi dai idu tau de mess??

    RăspundețiȘtergere
  22. am revista dar bilbioraftul ciu-ciu .::CIPY::.

    RăspundețiȘtergere
  23. in sfarsit am reusit sa cumpar si eu amazonitul de la un chiosch de ziare.va rog sa imi spuneti ce v-a aparea in nr 31?

    RăspundețiȘtergere
  24. Florin,te rog sa imi raspunzi la o intrebare.Ce se intampal daca amazonitul i-a contact cu apa?

    RăspundețiȘtergere
  25. Nu cred ca se intampla nimic.Dar nu inteleg de baga toata lumea pietrele in apa...e mai bine sa fie lasate asa cum sunt.

    RăspundețiȘtergere
  26. miam luat si eu amazonitul azi. e cam ca al lui florin dar un pic mai deschis la culoare, restul aveau doar puncte de amazonit pe ele.

    RăspundețiȘtergere
  27. in numarul 31 CALCOPIRITA si biblioraft separat la 10 lei

    RăspundețiȘtergere
  28. Care este diferenta dintre Pirita si Calcopirita?
    Daca in loc de Calcopirita ne dau Pirita?
    Cum voi putea deosebi cele 2?

    RăspundețiȘtergere
  29. Cam greu de deosebit.Diferenta este la sistemul de cristalizare.Calcopirita contine cupru si are o culoare galbena cu irizatii albastr-verzui.

    RăspundețiȘtergere
  30. dar la cum le invart astia nu sunt sigur

    RăspundețiȘtergere
  31. Trist trist de tot...abia azi mi-am luat si eu revista si desi am mers pe la vreo 10 chioscuri nu am reusit sa gasesc un esantion care sa fie tot de o culoare uniforma...sunt foarte foarte dezamagita...a trebuit sa imi iau un esantion urat... :( trist...

    RăspundețiȘtergere
  32. pentru mine ar fi o bucurie sa primesc calcopirita deoarece eu nu am apucat sa iau pirita

    RăspundețiȘtergere
  33. Sa fim seriosi , am cautat un amazonit ca al tau de ma saturasem :) .
    Legat de calcopirita... nu mi-a placut pirita data de revista deloc. Imi imaginez cum o sa arate calcopirita !

    RăspundețiȘtergere
  34. amazonitul meu este foarte frumos si sunt multumit de el!este foarte asemanator cu cel din poza.

    RăspundețiȘtergere
  35. Florine e adevarat ca daca punem ametistul(de la nr.1) in foc se face galben ca in nr 11 zice cai citrinul s-a format prin aces proces(adica este galben). Este adevarat??

    RăspundețiȘtergere
  36. Da,este adevarat,citrinul provine din ametist incalzit natural in scoareta terestra.Se poate obtine si artificial prin incalzirea ametistului in cuptoare la temperaturi in jur de 400 grade si cam 48 de ore.

    RăspundețiȘtergere
  37. Ms pentru informatie Florin...u ai cele mai frumoase esantioane

    RăspundețiȘtergere
  38. Sunt happy...dupa mult alergatura am reusit sa imi iau un alt esantion care seamana cu al tau si e destul de mare :)
    Am o prietena care si-a luat un esantion tare tare urat...i-am zis ca e piatra de fantana si s-a suparat. Florin as putea sa iti trimit pe e-mail niste poze? Poate reusesti sa imi spui daca e bun de ceva acel esantion al prietenei mele El are asa niste puncte verzi...dar nu as zice ca e amazonit.

    RăspundețiȘtergere
  39. bica alex :eu am un esantion cu niste pete mai mari de culoare verde deschiiiiiis si ceva alb . ce este aceea maron de pe esantion (ca pe revista)?In fine eu cred ca nu ne mai dau turcoaz , adik howlitul seamana tara tare tare mult cu turcuazul , cel putin la mine are chiar si acele dungi.Tu chiar crezi ca ne vor da smaraldul? sau poate va fi doar un cristal de cuart colorat in verde?

    RăspundețiȘtergere
  40. Ma eu deabia vineri mi-am cumparat revista...si ce mare e piatra ca buretele incape doar pe jumatate si are puncte verzi si e alb.E mare si e greu...seamana cu al tau Florin!!

    RăspundețiȘtergere
  41. Esantionul meu contine niste incluziuni negre, destul de mari ce ar putea fi ?

    RăspundețiȘtergere
  42. dak e negru-maroniu atunci este feldspat.

    RăspundețiȘtergere
  43. Azi au aparut bibliorafturile! Cred ca peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  44. Florin,dar care e cea mai rara piatra din revista?Dar cea mai des intilnita?

    RăspundețiȘtergere
  45. Majoritatea pietrelor date in colectie sunt des intalnite.Se exploateaza industrial in diverse tari,chiar daca unele sunt rare sau nu se gasesc deloc la noi in tara.

    RăspundețiȘtergere