Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

miercuri, 15 august 2012

Revista "Comorile Pamantului" nr.100

       Salutare prieteni!
       Odata cu numarul 100 al revistei Comorile Pamantului,am ajuns si la finalul acestei colectii,desi in unele tari au fost cel putin 120 de numere.Dupa aproape 2 ani de treziri dimineata si alergari pe la chioscurile de ziare,iata ca in sfarsit s-a terminat.Facand un calcul,numai revistele se ridica la suma de 1000 lei,suma la care se adauga revistele luate in dublu exemplar,cutiile de depozitare (am luat cateva in plus) si bibliorafturile.Din punctul meu de vedere, a fost un efort financiar destul de mare.Totusi,la finalul colectiei sunt destul de multumit de ce am primit,desi se putea si mai bine.In ultima parte am lasat-o mai usor cu achizitionarea revistelor,asta din lipsa timpului,dar am reusit performanta de a nu rata nici un numar.Unele minerale si roci se aflau deja in colectia mea,altele reprezinta o premiera,asa ca sunt binevenite.In masura posibilitatilor,voi incerca sa le inlocuiesc pe cele nereprezentative.
       Aceasta revista a fost o sursa de inspiratie pentru copii,multi dintre ei capatand dragostea pentru geologie si pentru minunile naturii.Din pacate unii au renuntat din motive financiare,altii din plictiseala.Felicitari tuturor celor ce au reusit sa completeze toata colectia!
       Acest blog a aparut cu 6 luni inainte de inceperea colectiei Comorile Pamantuluisi si va sigur ca nu se va incheia aici.
       Revenind la ultimul numar al revistei,acesta este insotit de un esantion de Angelit (anhidrit bleu).
       Angelitul este denumirea utilizata doar in gemologie,negasindu-se in cartile de mineralogie,el fiind de fapt anhidrit.
       Acest mineral,apare sub forma de cristale tabulare sau prismatice,dar de obicei apare in habitus masiv,granular si fibros.Culoarea anhidritului variaza intre de la alb,gri sau albastrui pana la roz,rosiatic sau maroniu.De asemenea poate aparea in forma incolora.Prezinta urma alba.Este un mineral transparent pana la translucent si are luciu sticlos,perlat sau gras.
       Este un constituient important al depozitelor de evaporit si se formeaza frecvent prin deshidratarea gipsului.Apare alaturi de alte minerale evaporite cum ar fi: dolomit,gips,halit,silvanit si calcit,adesea in domurile de sare,care functioneaza ca rezervoare pentru petrol natural.Foarte rar,apare ca mineral in filoanele hidrotermale alaturi de cuart si calcit.

       Angelit (anhidrit)
       Clasa: sulfati
       Sistem de cristalizare: ortorombic
       Formula chimica: CaSO4
       Duritate: 3-3,5
       Densitate: 2,9-3,0
       Clivaj: perfect
       Spartura: neregulata (casant)
       Culoarea: alb,gri sau albastrui pana la roz,rosiatic sau maroniu
       Urma: alba
       Luciu: sticlos,perlat,gras
       Fluorescenta: de regula nu prezinta.

 

      

19 comentarii:

  1. Hello, dear friend Florin!

    I am from Bulgaria, and I want to thank You for this nice and usefull blog!
    I follow Your blog for two - three months.
    Together wiht my 12-year son we are collecting minerals and rocks, so, like You, every Tuesday I hurry to the newspaper-sellers to choose nice specimen from De Agostini's magazine.
    It is exciting to learn, that there are other people in other countries that are so devoted to this magazine and to the proud feeling to collect interesting specimens from oll over the world.
    Of course, here, in Bulgaria, we have the same problems with the low quality of the specimences, and many times the look of that I bought is far away from the desire, but...
    Sometimes we already have in our collection better and bigger specimen.
    Today I bought N 76, may be 100 is the limit in Bulgaria too.

    Wish You all the best, I will try to follow Your blog ( with the kindly help from Google Translate )

    Steven

    Plovdiv, Bulgaria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimate domn Florin Sova, v-am urmarit blogul inca de la primele numere ale revistei "Comorile Pamantului". Mi s-a parut foarte interesant deoarece ati venit intotdeauna cu explicatii si amanunte despre mineralele aparute in aceasta colectie. Dupa cate se pare aveti si prieteni de peste hotare care va urmaresc acest blog (vezi Steven din Bulgaria). Am inteles ca noul loc de munca pe care il aveti va solicita foarte mult dar as vrea sa va intreb daca veti mai posta lucruri noi despre aceasta minunata lume a pietrelor. Ati fost mereu la inaltime cu modul in care ne ofereati detalii despre minerale si ar fi pacat sa nu mai continuati pe aceasta linie. Va asteptam cu vesti noi si de ce nu, cu noi aventuri din timpul excursiilor efectuate pentru cautarea minunatelor comori ale pamantului.

      Ștergere
    2. Va multumesc mult de tot pentru aprecieri.Acest blog a aparut inainte de colectia Comorile Pamantului si cu siguranta voi continua sa public articole interesante privind mineralele si fosilele.Din pacate lipsa timpului este o mare problema,dar promit sa nu va dezmagesc.

      Ștergere
    3. Steven, thank you so much for the feedback and I wish you luck with Earth Treasures magazine and increase your collectios of rocks and minerals.If you wish,we can keep in touch on yahoo messenger.Please let me mess address.

      Ștergere
  2. Salut!!! Eu sunt din Republica Moldova si colctionez si eu aceasta colectie.Intotdeauna urmaresc acest blog ca sa ma informez despre mineralele pe care le procur...iti multumesc Florin pentru blog si pentru sfaturile pe care ni le dai tutror. Insa sunt dezamagita de colectie, fiindca conform fisei cu harta care ne-a fost data tuturor cu nr. 1, urma sa primim jadeitul si turcuazul...tocmai acelea pe care le asteptam cu nerabdare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnule Florin, ați avut dreptate- au fost copii (chiar mulți) care prin intermediul acestei publicații au prins admirație față de comorile ascunse sub noi, importanță având-o și imaginea de ansamblu pe care a creat-o publicația. Îmi pare rău că s-a terminat colecția, dar probabil că se va repeta. (Cel puțin așa sper). Acum, colecția mea prezintă 123 de exemplare (cumpărate sau găsite în Crișul Alb-ex. agat, cristal de stâncă, etc.) și nu intenționez să renunț. Cât pentru dl. din Moldova, nr. 28, howlitul mai este numită și turcoază bleu. :)
    Cu stimă, Liviu (13 ani)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e Liviu,cu ajutorul acestei reviste multi copii si nu numai,au aflat despre minunile pamantului.Sper ca macar o parte dintre ei sa isi continue colectia cu esantioane frumoase gasite in natura.Din fericire tara noastra ascunde multe comori minerale,unele putand fi gasite si in diferitele excursii sau drumetii.Eu,de fiecare data cand ajung in natura primul lucru pe care il fac este sa arunc o privire asupra pietrelor.Se intampla sa gasesc ceva interesant,chiar daca nu de valoare.Am inceput si eu colectia cu pietricele adunate din albiile raurilor.
      Iti doresc mult succes la pietre si sporirea colectiei!

      Ștergere
    2. Aș dori, dacă se poate domnule Florin, să vă adresez câteva întrebări legate de geologie. Dacă se poate, după părerea mea, cel mai bine ar fi pe Yahoo Messenger. ID-ul meu este liviutrinc@yahoo.com
      Liviu (13 ani)

      Ștergere
  4. Mulțumesc mult, și am o rugăminte la dumneavoastră- nu știți magazine de minerale în Arad? Credeți-mă că am căutat și prin oraș, și pe internet. --Noroc pe noi că a apărut noua colecție, Cristale și pietre. Împreună cu nr.2 am primit și jasp, și agat sub formă de benzi. Totuși, în el există mici punctulețe gălbui și n-am nici o idee ce sunt.--
    Colecția dumneavoastră câte eșantioane numără? Cel mai bine am discuta pe Messenger. ID-ul meu: liviutrinc@yahoo.com
    Mulțumesc pentru înțelegere, Liviu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cate stiu,in Arad se organizeaza periodic expozitii de minerale,plus ca in oras locuieste unul dintre membrii Mineralia,Emil Spiac.Nu stiu daca are magazin in oras,dar poti lua legatura cu el,are multe piese minunate la preturi accesibile.Iata si magazinul on line,ai acolo si datele de contact: http://www.stoneart.ro/

      Ștergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. OK,dar nu garantez ca pot raspunde la toate...in plus stau aiurea la capitolul timp...

      Ștergere
  7. buna seara. draga florin, in ce nr al revistei ,,comorile pamantului,, se afla paginile 115 - 116 de la sectiunea ,,povestea pamantului,,?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer,nu mai stiu...dar sunt cateva pagini cu acelasi numar,greseala fiind corectata prin autocolante cu nr.paginii.

      Ștergere
  8. n am gasit pagini corectate cu autocolant, decat atunci cand au gresit numarul revistei. faza e ca eu mai intai am colectionat revista si apoi am impartit o pe sectiuni. si de aceea nu mai stiu care nr era.
    macar poti sa mi spui ce contin paginile respective?
    offf.... si nici altcumva n am cum sa aflu, nu stiu cine ma poate ajuta. cred ca tb sa sun acolo la ei. multumesc foarte mult pentru timpul acordat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut Frolin . Frumos blog . L-am găsit când căutam informații despre colecția Comorile Pământului . Totuși , a apărut colecția Cristale și Pietre de la DeAgostini . Poate n-ai vrea s-o colecționezi , pentru că în colecția Cristale și pietre sunt minerale în forme ... cel mai des în galet . Asta e părerea mea .

    RăspundețiȘtergere
  10. Vand din colectia Comorile Pamantului 83 de numere plus o dublura (revistele cu esantioanele aferente, cele 5 cutii-raft si 3 bibliorafturi) Din toata colectia lipsesc urmatoarele numere:
    nr. 35 – Jaspul Dalmatian
    nr. 56 – Spodumenul
    nr. 58 – Cordieritul
    nr. 59 – Diopsidul
    nr. 65 – Serpentinitul
    nr. 66 – Rubinul in Matrice
    nr. 69 – Heulanditul
    nr. 70 – Albastrul
    nr. 72 – Heliotropul
    nr. 73 – Ceruzitul
    nr. 74 – Cromitul
    nr. 75 – Mezolitul
    nr. 76 – Pirotina
    nr. 77 – Magnetitul
    nr. 78 – Opalul Dendritic
    nr. 79 – Grupa Granatilor
    nr. 80 – Vanadinitul
    Pret: 350 ron
    Contact tel. 0763553854

    RăspundețiȘtergere
  11. @ D427ZI-As dori sa cumpar de la dvs.numerele 31-calcopirita,85-copalul,88-wallastonitul,93-ortoclaz,94-grafitul,numere ce-mi lipsesc din toata colectia.Cred ca am numit bine mineralele corespunzatoare numarului revistei,cert este ca acele numere-mi lipsesc-31,85,88,93,94.Multumesc gazdei ptr.ca ne permite aceste postari si dvs.anticipat ptr.colaborare.Email dumitrescuion1965@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere