Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

miercuri, 1 februarie 2012

Revista "Comorile Pamantului" nr.72

       Salutare!
       Numarul 72 al revistei Comorile Pamantului aparut astazi,este insotit de un esantion de Heliotrop,o varietate de calcedonie cunoscuta si sub numele de piatra-sangelui.
       Din pacate,toate revistele vazute de mine aveau pietrele mici si rulate,iar petele rosii lipseau cu desavarsire,sau erau foarte mici.Eu mai am o heliotropa cumparata de la un targ cu 2 lei,dar tot rulata.Nu am vazut niciodata cum arata in forma naturala,de obicei se slefuiesc pentru a le pune in evidenta frumusetea.Aceasta piatra se foloseste la bijuterii si obiecte de decor.De obicei se gaseste sub forma rulata la orice taraba care vinde diverse pietricele.
       Asa cum scrie si in revista,heliotropul este o forma de calcedonie verde (cuart microcristalin), avand in masa sa impuritati de oxid de fier,ce dau petele rosii.De obicei apare in mase compacte sau filoane,dar cristalele nu sunt vizibile cu ochiul liber.
       Fiind o varietate de cuart,are duritate 6,5-7 si se formeaza in diferite moduri,asemanator celorlalte tipuri de calcedonie: hodrotermal,datorita solutiilor fierbinti si bogate in minerale care circula prin fisurile scoartei terestre,in jurul izvoarelor fierbinti si ca silex si sist silicios in rocile sedimentare marine.
        
       Heliotrop
       Clasa: Oxizi
       Sistem de cristalizare: trigonal
       Formula chimica: SiO2
       Duritate:6,5-7
       Densitate: 2,6
       Clivaj: inexixtent
       Sartura: concoidala
       Culoare: verde cu pete rosii
       Urma: alba
       Luciu: sticlos,rasinos
       Luminiscenta: nu prezinta



                                               Heliotrop din colectia mea

12 comentarii:

  1. Revin cu heliotropul meu, pietre gasite pe plaja de la Epidaurus
    Se observ destul de bine petele sangerii de la care a primit numele de Bloodstone.

    [IMG]http://i1104.photobucket.com/albums/h328/aibn3110/Pietre/Bloodstone120910DSCF5008.jpg[/IMG]

    Piatra mare are 4/2,5/1,5 cm

    Valentin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte frumoase exemplare ai gasit, felicitari! Eu nu am vazut de vanzare pe la targuri in stare bruta.

      Ștergere
  2. salut, ai avut dreptate, majoritatea pietrelor sunt mici/f mici iar petele rosi inexistente, eu am ales una la care pata rosietica (pare mai iute maronie) e pe jumate din suprafata dar tot nu arata prea bine :(
    deja e a 5-a piatra rulata din aceasta tavita, nu le e de ajuns?!...am observat deja ca daca piatra rulata vine din India(ca in acest caz) calitatea este ff proasta, la fel ca si cu rubinul, o fi oare cea mai ieftina sursa de pietre rulate?...cele de la targuri costa 2 lei si banuiesc ca nu ne sunt vandute in pierdere (ci cu un oarecare profit), de ce trebuie sa-si bata joc in acest fel de noi?-daca tot ni se cere 10lei/exemplar ma astep ca piatra din interior sa fie de o calitate mai buna ca cea cu 2lei si in nici un caz mai proasta!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. In nr.73,cupru nativ.Ar trebui sa fie interesant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai vazut cumva exemplare aduse la rusi? Unde am citit eu scriau ca au refuzat sa cumpere revista la nr respectiv.

      Ștergere
  4. cuprul nativ la rusi e urat rau.o roca cu un pic de galben.nici nu zici ca e cupru.va dati seama ca o sa primim ceva asemanator

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,domnule Florin.Sunt un pusti de 13 ani din Galati care ia aceasta colectie.Am o intrebare si pentru dumneavoastra si pentru ceilalti:uitati-va pe google sau youtube la colectile Precious Rocks:Minerals and Gemms si Minerali e Gemme,unde pietrele sunt cat palma,toate! Sunt foarte interesante,iar ceea ce primim noi,precum heliotropul pe care l-ati pus in poza,sunt majoritatea mici,iar asta este o bataie de joc ! Pana si pretul e mai mic! Voi ce credeti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am uitat si eu la filmuletul acela.Intr-adevar,pietele par mult mai mari decat ce primim noi.Nu stiu ce sa zic,probabil ca pietrele se vand pe dimensiuni.Daca ar fi mai mari ar costa si revista mai mult de 10 lei.Editura cumpara pietre en gros,dar trebuie sa scoata si profit.

      Ștergere
  6. Va multumesc pentru raspuns si succes in continuare la pietre ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. copilu ala spune 10 pounds adica peste 50 de lei per numar,care apare lunar,in prima cutie doar jadeitul a fost in plus.sa speram ca pana la 100 il primim si noi,alaturi de alte pietre mai rare.in a doaua a fost chiastolit in loc de andaluzit si in plus magnetit.acum nu am inteles daca da 2 lire per numar sau e una la o luna si da 10 lire.cutiile par mult mai frumoase decat cele de la noi.la italieni am vazut ca dau si subler.la englezi au dat lupa si detector de metale.la noi nici macar o rigla de lemn.

    RăspundețiȘtergere
  8. La englezi revistele au costat 4 lire si se mai pot comanda http://www.deagostini.co.uk/shop/backissues/treasures_of_the_earth/1

    RăspundețiȘtergere
  9. La australieni mi se pare din imagine, ca le-au dat cate 2 minerale la revista cu 10$ http://www.newsagencyblog.com.au/2008/02/07/treasures-of-the-earth/

    RăspundețiȘtergere