Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

miercuri, 29 februarie 2012

Revista "Comorile Pamantului" nr. 76

       Salut
       Astazi 29 februarie 2012 a aparut nr 76 al revistei insotita de un esantion de pirotina.
       Am vrut sa postez cu imagini, am incercat de cateva ori dar nu se ataseaza.
       Se ocupa si editeaza Florin cand vine.Ii multumesc lui Valentin pentru poze .Le-am pus intr-un album foto si se pot vedea aici:



       Toate cele bune!

       Salutare!
       Nu am reusit sa postez ieri date despre revista deoarece am fost plecat din oras.Am mers la expo Mineralia de Martisor,organizata in Iasi,dar despre asta o sa scriu intr-un articol viitor.S-a ocupat Cristi de postare,coautor pe blog,caruia trebuie sa ii multumesc.O sa incerc ca spun si eu cateva cuvinte si sa pun poze cu revista mea.Eu am achizitionat revista din Iasi si am vazut ceva foarte curios...la un chiosc era o revista din colectia Comorile Pamantului,cea cu nr.8,apatitul...interesant e ca revista arata exact la fel,avea aceeasi mostra de apatit,dar titlul "Comorile Pamantului" era scris cu alb si nu cu galben...
       Revenind la mineralul de astazi,am primit esantioane de pirotina granulara,destul de urate si nereprezentative.Din fericire in Romania acest mineral este foarte des intalnit in unele zone,asa ca se poate inlocui usor.Eu am avut un esantion sub forma de petale de trandafir dar l-am dat.Mai am ceva pirotina masiva asociata cu marcasita,dar nu sunt absolut sigur,o sa pun foto.
       Cateva cuvinte despre pirotina.
       Acest mineral este o sulfura de fier si formeaza cristale tabulare sau plate.Poate aparea si in habitus masiv sau granular.Culoare variaza de la galben bronz pana la broz inchis.Se poate altera la aer,pierzandu-si luciul si capatand o nuanta maronie,uneori iridiscenta.Urma este gri inchis spre negru.Pirotina este un mineral opac,cu luciu metalic.
       Se formeaza de obicei in roci magmatice,in special in cele cu compozitie bazica si ultrabazica.Apare deseori insotit de pirita,galena,sfalerit si alte minerale sulfuri.
       Este un mineral cu proprietati magnetice.
       
       Pirotina
       Clasa: sulfuri
       Sistem de cristalizare: hexagonal si monoclinic
       Formula chimica: Fe1-xS
       Duritate: 3,5-4
       Densitate: 4,6
       Clivaj: vizibil doar la microscop
       Spartura: neregulata
       Culoare: galben de bronz,brun
       Urma: cenusiu inchis,negru
       Luciu: metalic
       Luminiscenta: nu prezinta





7 comentarii:

  1. Nu am vazut decat un exemplar postat astazi.La mine au uitat dobitocii care se ocupa cu distributia cutia cu cp.Nu am vrut sa cumpar din alta parte ca sa nu supar femeia de la chiosc care ma lasa intotdeauna sa aleg din vreo 20 de reviste.asa ca maine o sa apara si la mine pe blog.Cred ca mai toate esantioanele sunt naspa.Din cate stiu pirotina nu se gaseste ca mineral singur ci intr-o combinatie de cuart,pirita,galena si alte minerale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am reusit si eu in spre seara sa cumpar revista.Am incercat esantionul sa vad daca are proprietati magnetice.
    http://fosilemineraleroci.forumulmeu.ro/t86-proprietatile-magnetice-ale-pirotinei
    Daca urmeaza magnetit probabil e mai puternic magnetic daca nu, trebuie incercat.

    RăspundețiȘtergere
  3. De ce mostra pe care am cumparat-o(ca si celelalte vazute dealtfel)sunt aurii la culoare, aducandu-mi aminte de calcopirita, pe cand ceea ce vad aici, si nu numai, sunt cenusii?

    RăspundețiȘtergere
  4. O porcarie de esantion http://amatordemineralogie.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  5. Si a mea seamana cu esantionul de calcopirita.

    RăspundețiȘtergere
  6. Esantioanele nu au nicio urma de magnetism, deci presupusa sulfura de fier este completa in fier, adica PIRITA 100% (acolo unde apar cristale mici aurii), sau calcopirita, plus mult "moloz". Alta teapa de 10 lei.

    RăspundețiȘtergere