Salut!

Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!

Ziarul

vineri, 5 august 2011

Excursie la salina Targu Ocna,Bacau

Salutare!
       La inceputul saptamanii am reusit sa fac o excursie la Salina Targu Ocna,din oraselul cu acelasi nume.Nu am mai fost acolo de vreo 6 ani,asa ca am putut sa remarc cateva schimbari in bine.Cea mai mare schimbare a fost aerul curat,sarat...ultima data in mina mirosea puternic a gaze de esapament (Salina Tg.Ocna).Pur si simplu nu am putut sa stau mai mult de 15 minute,ma usturau caile respiratorii...otrava curata..Acum e foarte bine si oamenii pot veni la tratament.
       In mina gasiti cateva lucruri interesante:biserica ortodoxa Sf.Varvara,protectoarea minerilor,un muzeu al sarii foarte frumos,magazin de suveniruri,cascada de sare,terenuri de fotbal,baschet,biliard...calculatoare,internet wireless,locuri de joaca pentru copii...terase,mici restaurante.In apropierea salinei se gaseste si un strand cu apa sarata.Totul e ok,desi se poate mai mult.Oricum,eu am fost intr-o zi de luni si autocarele de acces in mina erau pline ochi.Foarte multi turisti.Am fost un pic dezamagit de magazinul de suveniruri...desi e situat intr-o salina nu au sare...toti cei care intrau cereau un bulgaras de sare ca amintire :))) vanzatoare se uita de parca ar cere aur :))) aveau acolo toate chinezariile,dar sare nu...ciudat.Cu vreo 20 de ani in urma se puneau bulgarasi de sare intr-un colt, pentru turisti.
       Daca aveti ocazia sa mergeti va recomand.Dar atentie pentru cei care au rau de masina...autocarul coboara in viteza prin galerii si sunt foarte multe serpentine si intuneric bezna...puteti insa sa priviti in fata la lumina farurilor si e ceva mai bine.Eu am coborat cam ametit...Si sa aveti neaparat haine grosute,e frig acolo,cam 12 grade C,dar se simte intens.
       De remarcat ca salina se afla la 240 m adancime,la orizontul 9.Din pacate nu am setat aparatul foto la conditiile de lumina ale minei,asa ca imaginile au iesit cam intunecate...
       Nu o sa povestesc prea multe,am mai scris un articol pe aceasta tema,o sa las pozele sa vorbeasca.Daca aveti ceva intrebari privitoare la serviciile,preturile,obiectivele turistice sau mai stiu eu ce,despre salina intrebati-ma.
       Numai bine!
       P.S:salina se afla in oraselul Targu Ocna si nu la Slanic Moldova,asa cum apare in multe descrieri.Slanic Moldova este o statiune balneoclimaterica,renumita prin izvoarele minerale cu efecte curative si se afla la 56 km de Targu Ocna.Ambele sunt in Jud.Bacau.

Intrarea in mina Trotus

Intrarea in minele Moldova Veche si Moldova Noua,exploatate intre 1891-1968

Autocarul "sarat"

Biserica sapata in sare Sf.Varvara

Muzeul subteran al sarii

Gura verticala de aerisire

Culoar intre sali

Strate de sedimentare a sarii

Strate cutate,verticale

Locomotiva miniera

Cascada cu apa sarata

Autocarul "sarat" spre iesire

1. Stiu ca o sa sune amuzant..,dar eu prima data cand m-am dus acolo am lins peretii ca sa fiu sigura ca sunt de sare :))

2. Acelasi lucru l-am facut si eu cand eram copil :))

3. pare interesant. nu am fost acolo, singura salina in care am intrat este cea de la slanic prahova- salina unirea. probabil ca acolo au exploatat in alt mod fiindca in salina coborai cu un lift ce mergea pe 230 m adancime si se cam misca.
    salile de jos erau inalte de vreo 60 de m si intre pereti erau 30.am facut poze pe interior pentru ca erau necesare pentru un proiect la facultate.
    tot pentru acelasi proiect am gasit poze din recent amenajata salina turda. eram curioasa daca si in salina de la trotus erau instalatii (in sensul de constructii de lemn pavilionare)cum erau la turda.

4. Nu am ajuns in salina de la Turda,dar am vazut imagini impresionante.Arata mult mai bine decat cea la de la Tg.Ocna.Aici nu prea sunt constructii de lemn,decat cateva terase si banci.In schimb salina e imensa,cu mai multe camere mari si culoare.Tavanul ajunge la 80 m.Din pacate nu mi-au iesit pozele bine,pentru apune in evidenta frumusetea si marimea salinei.

5. eu am fost acolo, mi-a placut mult. as fi vrut sa gasesc ceva pietre si la magazinul salinei. Va recomand si salina de la Ocnele Mari, Ramnicu Valcea. - http://salinaocnelemari.ro/