Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

miercuri, 10 august 2011

Revista "Comorile Pamantului" nr.47

       Salutare prieteni!
       Din pacate astazi nu am reusit sa postez la timp informatii legate de revista,deoarece am fost putin ocupat si afara a plouat torential,ceea ce mi-a ingreunat iesirea pana la chiosc.Dar am reusit sa achizitionez revista in jur de ora 9.
       Asa cum ati aflat deja,numarul 47 al revistei vine insotit de un exemplar din mineralul Lepidolit,sau mica rosie.Alte mice sunt:biotit (mica neagra),muscovit (mica alba) si sericit.Parerea mea este ca exemplarul este frumos,desi ma asteptam la altceva,la mase foliare,nu granulare.Toate revistele vazute de mine aveau lepidolite marisoare si de culoare roz-rosiatica.
       Cateva cuvinte despre lepidolit.- (KLi2Al(Al,Si)3O10(F,OH)2     
       Este un mineral din grupa silicatilor,cunoscut si sub numele de mica rosie.Este asemanator cu mica care se pune in var (muscovit).Acest mineral apare sub forma de cristale tabulare,pseudo-hexagonale,mase solzoase sau foliate.Culoare poate fi roz,purpurie,violet,lila,gri,alb sau chiar incolor.Urma incolora.Duritatea 1,5-3 pe scara Mohs,greutatea specifica 2,8-3,3Clivaj perfect.Spartura neregulata.
       Este un mineral transparent sau translucid,cu luciu perlat.
       Se formeaza in roci eruptive acide,cum ar fi granitul si pegmatitul,in granite metamorfozate si mai rar in procese hidrotermale la temperaturi ridicate.Se asociaza foarte frecvent cu cuart,muscovit,florina,topaz,turmalina,ambligonit si spodumen.Lepidolitul poate fi intalnit si in vine minerale bogate in staniu.
       Daca este ars coloreaza flacara in rosu si este insolubil in acizi.
       In Romania a fost semnalat in unele sisturi cristaline si in aluviunile acestora la Talmaciu si Rasinari (langa Sibiu) sub denumirea de litionit,precum si Dobrogea la mina Altan Tepe (acum inchisa).
       Pana data viitoare numai bine si succes la pietre!



                                                       Lepidolit foliar,din colectia mea






15 comentarii:

  1. Salut Florin. E foarte fain lepidolitul!!! Eu am gasit un esantion mai micut, dar oricum e frumos. Imi place la nebunie lepidolitul tau!!!!
    Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Florin, eu astazi am fost foarte nehotarata si nu stiu daca am facut alegerea corecta. Am avut de ales intre un esantion ca al tau, sau unul cu insertii albe cu cristale mai mari, asemanator cu cel aparut in revista comorile pamantului la rusi.oare trebuia sa aleg unul complect mov? sa il schimb? de cand cumpar revista nu am fost niciodata asa de nehotarata ca astazi :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Zic eu ca ai facut o alegere corecta.Posibil sa fie combinat cu alt mineral.Eu cand am ocazia,aleg piesa pe care se gasesc mai multe minerale,decat unul singur.Nu-l schimba.

    RăspundețiȘtergere
  4. frumos esantion. am o intreb. agatele feliate se pot face si din geam ca am un agat si pe o parte se cam zgarie cu unghia si mi-e sa nu fie din geam .ori e asa partea aia de la taietura

    RăspundețiȘtergere
  5. Ciudata treaba...agatele au duritate 7 si nu ar trebui sa se sgarie nici cu lama de otel...sticla e si ea dura,deci nu se zgarie cu unghia...nu stiu ce sa zic.

    RăspundețiȘtergere
  6. In nr. viitor: RED GYPSUM.( Gips Rosu )

    RăspundețiȘtergere
  7. Te rog mult sa-mi spui si mie daca lepidolitul poate avea culoarea galbena, pentru ca eu am cumparat de la targ unul asemanator cu acestea http://www.stoneart.ro/744-lepidolit-brazilia.html, dar nu am gasit nicaieri scris acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  8. In carti scrie ca lepidolitul poate avea mai multe culori: roz,purpuriu,violet,lila,gri,alb,incolor,inclusiv galben.Am si eu unul galben cumparat tot de la un targ Mineralia.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Adela:
    Si eu mi-am cumparat un esantion galben de lepidolit de la unul din targurile mineralia din brasov si este exact ca cele din imagine (esantionul pus pe suportul acela).

    Ar fi fain sa gasesc de cumparat cutiute asemanatoare celor in care sunt esantioanele celor de la DeAgostini.

    Daniel.

    RăspundețiȘtergere
  10. Daniel,site-ul acela,Stoneart.ro,apartine d-lui geolog Emil Spiac.El participa pe la aceste targuri.Cu sigutanta ca ai luat lepidolitul chiar de la el :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Tot ce este posibil Florine!..Am participat doar la doua astfel de evenimente, si dintre toate "tarabele", ale lui mi se par cele mai frumoase...(poate si datorita faptului ca sunt pe suporturi)

    Intr-o alta ordine de idei, era un comentariu la numarul anterior al revistei, unde se preciza link-ul unui rus...
    m-am uitat pe blogul acela si m-a uimit profesionalismul celor de la DeAgostini in acele tari..adica ma refer la faptul ca nu se compara esantioanele primite de ei cu cele primite de noi...de ex sunt multe esantioane care arata mult mai bine decat cele primite de noi (cum ar fi cristalul de stanca..care chiar era transparent).
    Alte chestii interesante gasite pe acel blog au fost urmatoarele (link-urile in limba rusa!):

    1. http://mineralog.livejournal.com/54216.html
    - se pare ca toate cele 7 esantioane au venit impreuna, in aceeasi cutie in acelasi numar de revista, explicatia ar fi ca acele esantioane sunt mici (9-12 mm)

    2. http://mineralog.livejournal.com/54693.html
    - pe asta nu am inteles-o...astea sunt de fapt roci lunare slefuite sau cum?? ;))

    3. http://mineralog.livejournal.com/50057.htm
    - link care indica colectia "Mineralele Pamantului", varianta.. Australiana. Se observa faptul ca unele cutii hexagonale, pentru esantioane mici. In Australia, au fost 10 casete, cu un total de 160 esantioane diferite (precizez ca in Rusia au ajuns deja la 120 numere). Se poate vedea ca in unele cazuri, cei din Australia au primit cate doua esantioane per numar...

    Va multumesc pentru rabdarea pe care ati avut-o citind acest comentariu mai lung decat cele obisnuite ;))

    Daniel.

    RăspundețiȘtergere
  12. De la dumnealui l-am luat si eu asta iarna, plus alte esantioane. Iar la targul de acum am cumparat un onix carbonatic de Corund si un agat de Baia Mare neslefuite, pe care le avea in niste lazi, plus un lizardit de Tismana slefuit pe suport.

    RăspundețiȘtergere
  13. Daniel, la 2 este Piatra Lunii pe care o gasesti si la noi in targuri. Eu doresc una in stare bruta, dar n-am reusit sa gasesc pana acum, doar Piatra Soarelui.
    Poate stie cineva sa-mi spuna de unde as putea cumpara.

    RăspundețiȘtergere
  14. Prima oara in aprilie mi-am cumparat 8 esantioane, iar in cea din iulie, 12 esantioane de minerale, o fosila si un dinte de rechin ;))

    Merci de info Adela!

    RăspundețiȘtergere