Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

luni, 16 mai 2011

Expo Mineralia,Iasi 13-16 mai 2011

       Salutare prieteni!
       Sambata,14 mai am reusit sa ajung la Expo Mineralia Iasi,organizata in incinta Muzeului de Stiinte ale Naturii.Deoarece am avut ceva probleme cu camera foto,abia azi am reusit sa descarc pozele si sa le postez.
       Revenind la expozitie,de data asta au fost mai multi expozanti decat in februarie si oferta de pietre de colectie in stare naturala ceva mai mare.Preturile au fost ok,incepand de la 2 lei si pana la cateva sute de lei in functie de piesa.Unele exemplare erau pietre pretioase sau rare...Au fost si foarte multe bijuterii si podoabe din pietre pretioase si semipretioase,unele dintre ele foarte reusite,asa incat mi-au atras si mie atentia.Eu am ajuns dimineata,in jurul orei 11,dar era destula lume adunata.Am cumparat cateva exemplare de cuart din Africa de Sud,chihlimbar de Colti,Buzau,calcite,un kianit/disten mare,sulf nativ din Calimani,lemn opalizat din Ungaria,crisocola,calcit verzui de Turt si cuart roz brazilian.Cel mai mult m-am bucurat ca am gasit un trovant mititel (4-5 cm),din Ungaria,absolut superb.Trovantii sa gasesc si la noi in tara in cateva locuri,iar la Costesti,jud.Valcea se gaseste chiar un muzeul al trovantilor,in aer liber,la locul lor de origine.Acestia mai sunt numiti si pietre vii,deoarece s-a observat ca ei crec dupa fiecare ploaie.Geologii ai formulat cateva ipoteze in acest sens,dar despre asta voi vorbi in alt articol.
       Eu am achizitionat piese de la Dl.Andrei Gorduza,geolog din Baia Mare si de la Dl.Emil Spiac,ing.geolog din Arad,domni foarte amabili si deschisi la discutii,fapt pentru care le multumesc si pe aceasta cale.
       In concluzie a meritat drumul pana la Iasi.
       Domnul Andrei Gorduza mi-a zis ca se poarta discutii pentru expozitii in Piatra Neamt si Bacau,care vor avea loc in toamna,probabil prin luna octombrie.Imediat ce aflu amanunte si data exacta o sa va anunt.
       Pentru cei din Iasi am descoperit ceva interesant:un magazin cu pietre si minerale :)
Se numeste Magazin Ezoteric (Maya Concept) si este situat in Piata Unirii,pe partea cu hotelul Traian,un pic mai sus cu cateva zeci de metri.De aici am putut achizitiona calcit spat de Islanda,cristale mult mai mari decat cele de la revista,transparente si galbene aurii.Se vede foarte bine fenomenul optic de dublare.Un cristal era 3 lei!!!Tot aici am gasit ceva ce cautam de multa vreme: staurolit,ceva mai scump.Baiatul si fata care lucrau acolo au fost foarte amabili si mi-ai zis ca mai aduc multe cristale si minerale.Asa ca daca stati in Iasi si aveti drum pe acolo merita sa aruncati o privire si sa intrebati.
       Saptamana asta din cate stiu este salonul EzotericFest Timisoara,19-22 mai,dar nu stiu exact locul.Aici puteti gasi si un stand cu minerale.
       P.S: mineralele din cutiutele de carton aveau preturi de 10,20 si 30 de lei,in functie de marime.











6 comentarii:

  1. Florin, un adevarat eveniment la Iasi, nu se compara cu Galatiul. Piese frumoase si accesibile. Astept sa postezi imagini cu ce ti-ai luat de la targ!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,oferta a fost mare...problema era sa alegi ceva potrivit cu bugetul...am stat peste o ora pana am ales ceva.Pe la sf.saptamanii o sa postez si achizitiile mele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe vremea cand aveam timp sa haladuiesc prin munti am gasit ceva interesant pe un povarnis intre cabana Babele si pestera Ialomicioarei. Iti dau doua link-uri sa vezi daca te intereseaza. As da-o la schimb cu pietre rulate sau cristale. La mine nu va avea ocazia sa fie admirata la adevarata sa valoare. Partea mai aiurea e ca am scris pe ea data si locul gasirii si le-am dat cu lac, dar cred ca se pot sterge cu un diluant ceva.
    http://img821.imageshack.us/img821/3836/dscf2646o.jpg
    http://img541.imageshack.us/img541/7029/dscf2645e.jpg

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut Florin, multumesc pentru aceste informatii, chiar nu stiam ca exista acel magazin in Iasi, o sa trec si eu pe acolo (imi doresc mult un spat de islanda transparent, pe care nu l-am gasit la expozitie).

    Intr-adevar de data aceasta au fost mai multi expozanti, m-au atras si pe mine acele chihlimbare, insa 35 lei mi s-a parut destul de mult, poate data viitoare imi iau totusi si eu.

    Si eu astept sa postezi poze cu noile achizitii (si cu noul nr al revistei)

    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu placere!Sper sa gasesti ce cauti,intreaba vanzatorii,mi-au zis ca au multe ale cristale si pietre care inca nu sunt expuse.Din pacate azi dimineata nu aparuse revista la chiosc.Incerc mai tarziu la Inmedio,daca nu,ramane pe maine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am fost si eu dupa revista, si nu am avut probleme sa o gasesc la chioscul de unde cumpar de obicei. Chiar l-am intrebat pe vanzator daca a intarziat si mi-a zis ca a venit ca de obicei.

    Am pus poze cu esantionul meu pe blog, nu am vazut esantioane 'nereusite', erau toate la fel.

    RăspundețiȘtergere