Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

vineri, 11 noiembrie 2011

Impresii Mineralia-Iasi 10 nov. 2011

       Salutare!
       Ieri,10 noiembrie am reusit sa ajung la Expozitia Mineralia,organizata la Muzeul de Stiinte ale Naturii Iasi.
       Oferta de pietre de colectie a fost absolut impresionanta,cu o mare varietate de minerale,esantioane de colectie de toata marimile,la preturi foarte bune.Desi au fost prezenti mai multi expozanti,doar cativa dintre ei aveau pietre in stare naturala,majoritatea punand accentul pe bijuterii si ornamente din pietre semiprestioase,prestioase si fosile,nu mai putin impresionante...Erau foarte multe esantioane prezente si in colectia Comorile Pamantului,cam de aceeasi dimensune,dar incredibil de frumoase si reprezentative...cu siguranta cei nemultumiti de pietrele din colectie le pot inlocui usor.De asemenea erau foarte multe flori de mina in stare naturala si pietre de colectie pe suport,toate puse in valoare si de lumina lampilor.Asta mi-a dat o idee: pe viitor o sa imi comand o mobila,cu vitrine speciale pentru expunerea esantioanelor si cu spoturi pentru iluminare.
       Cu o oferta asa de mare si de diversa e cam greu de ales ceva pe masura bugetului stabilit...ochii fug de la un esantion la altul,si uneori abia acasa,in poze vad ca am ratat ceva interesant :))
       Eu am fost special la Iasi pentru aceasta expozitie si zic eu ca a meritat din plin trezirea cu noaptea in cap si 7 ore in tren (dus -intors).Este o ocazie unica de a vedea pe viu esantioane diverse si deosebite si de a discuta cu expozantii care toti sunt oameni deosebiti,geologi de profesie.E ca o vizita interactiva  la un muzeu geologic...asa ca, daca aveti ocazia nu ratati aceste expozitii,merita din plin.Uneori se mai gasesc pietre si la tarabe,cu diverse ocazii,cum ar fi zilele oraselor,dar nu se compara cu o expozitie de profil.Acolo vanzatorii de multe ori nici nu cunosc pietrele pe care le vand,cu atat mai putin sa le stie originea.La o expozitie de profil puteti avea garantia asta.Din pacate deocamdata se organizeaza doar in cateva orase din tara,dar sa speram ca in viitor vor fi in mai multe.Cu siguranta exista doritori in toate colturile tarii.Va dati seama ca este imposibil ca Mineralia sa ajunga in toate orasele tarii ,dar e bine si in anumite orase mai mari din toate regiunile.In afara de mineralia este posibil sa fie si alte expozitii cu vanzare,dar de care nu stiu eu.Pentru cei din Bucuresti,la Muzeul National de Geologie se organizeaza frecvent expozitii cu vanzare.
       Din pacate,fiind distras de minunatiile de acolo am uitat sa fac mai multe poze...doar cateva,dar promit ca saptamana viitoare cand merg la mineralia Piatra Neamt,am sa fac o gramada,desigur daca obtin si acceptul expozantilor.Daca imi vor pemite voi fotografia si bijuteriile,pentru cei interesati si mai ales pentru doamne.
       Pentru cei din zona Moldovei nu uitati de expozitia Mineralia din week-end-ul viitor de la Piatra Neamt,la Muzeul de Istorie.
       Numai bine!
                                         
                                                    Turmaline si prehnit
      
                                            Diverse esantioane



                                            Flori de mina din Maramures

4 comentarii:

  1. Vaaaaaaaaaaai, ce minunatii!!!! Florin, arata-ne si ce ti-ai luat :) De-abia astept sa merg si eu la expozitia de la Piatra :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pentru efortul permanent de a ne aduce informatii si poze! Astept cu nerabdare fiecare postare noua pe blog pentru ca am invatat multe lucruri interesante de la tine.
    Regret insa ca putini expozanti din Mineralia vin la targurile din Bucuresti. Chiar daca nu am resurse finaciare pentru esantioane de colectie, imi face o placere deosebita sa le admir. Iar o varietate atat de mare de minerale ca in cele 2 cutii din mijloc n-am vazut pana acum la Muzeul de Geologie. Stiu ca sunt multi altii care nu posibilitatea sa ajunga la nicio expozitie si imi pare nespus de rau pentru ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Din pacate nu cred ca o sa ma duc. Florin, e libera intrarea sau nu, ca astia fac bani din orice. Apropo, ti-am lasat un mesaj privat pe forumul fosilemineraleroci.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult pentru aprecieri,Adela.Mi-e destul de greu sa ajung la Bucuresti,ma deplasez si eu cat mai aproape...desi Iasiul e la numai 160 km,trenul face dus intors 7 ore...eu prefer trenul si nu microbuzul.Daca mai ajungi pe la targuri la Muzeul de Geologie poate imi trimiti cateva poze sa pun pe blog.Daca vrei sa afli informatii mai detaliate despre minerale putem vb.pe mail sau messenger.
    @roarkes: expozitia se tine in interiorul muzeului,asa ca intrarea este cu plata de vizitare,3 lei.

    RăspundețiȘtergere