Salut!

Salut!
Bine ati venit in minunata lume a rocilor si mineralelor!















Ziarul

marți, 27 aprilie 2010

Comori ale Pamantului

       Salutare si bine ati venit pe blog-ul meu!
       Dupa ani de documentare in domeniu si de adunat diverse esantioane geologice (minerale, fosile si roci) m-am gandit sa impart impresiile mele cu toti cei pasionati de aceste minunate comori ale Pamantului. Fie ca sunteti cunoscatori,sau doar ati vazut prin muzee geologice, muzee de stiinte ale naturii, sau mai stiu eu pe unde vreun cristal, fosila sau vreo roca deosebita ca forma si culoare si v-ati pus intrebari (cum s-a format, unde, cand?) sunteti binevenit pe acest blog. Departe de a fi expert in geologie, mai am si eu destule de invatat, dar daca aveti intrebari si stiu sa va raspund, o fac cu mare placere. Am luat decizia de a crea acest blog pentru ca inca nu am reusit sa gasesc in Romania vreu blog sau forum specializat, in care cei pasionati de geologie sa discute diverse probleme. Or fi, dar nu le stiu eu.
       Primul meu contact cu rocile a fost inca din copilarie cand am inceput sa adun pietricele colorate din movila de pietris din spatele casei bunicilor, iar mai apoi din albia raului Bistrita.De cristale si flori de mina am auzit pentru prima data dupa anii '90, dar erau foarte greu de gasit prin zona orasului Bacau (doar cei care aveau cunostiinte prin Maramures mai aduceau cate ceva). Apoi au inceput sa apara diverse targuri si expozitii in care mineri, dar si unii speculanti din zona Maramuresului isi expuneau "florile" pe tarabe. De la ei am aflat cateva lucruri interesante, dar in general erau oameni simpli care scoteau piesele din adancul pamantului si nu prea aveau cunostiinte stiintifice. Carti se mai gaseau prin biblioteci, dar erau vechi. Marea mea sansa a fost Facultatea de Geografie din cadrul Universitatii Bacau, dar care din pacate s-a desfiintat in anul 2 de curs. Asa se face ca din profil biologie-geografie, am ramas doar cu biologia. Oricum, aici am luat contact din plin cu geologia generala, geologia Romaniei si Paleontologia. Tin sa multumesc Domnului Prof. Univ. Dr. Constantin Catana de la Universitatea "Stefan cel Mare" din Suceava ,coordonatorul lucrarii mele de licenta, cu tema "Influenta factorilor de mediu asupra evolutiei vietii". In sfarsit, internetul a fost cea mai buna sursa de documentare si de achizitie a esantioanelor.
       Am inceput sa adun fosile, minerale si roci cam de prin anul 2000. In momentul de fata am ajuns la aproximativ 300 esantioane (peste 80 specii minerale si roci si 32 fosile din Romania, Anglia, Franta, Germania, Italia, Arizona (SUA), Mexic, Peru, Costa Rica, Brazilia, Etiopia, Maroc, Zair, Africa de Sud, Namibia, Madagascar, Afganistan, China, Rusia, India).
Dintre minerale si roci enumar: cuart (diverse forme si culori), calcit, barit, jamesonit, gips, dolomit, rodocrozit, stibina, pirita, marcasita, calcopirita, calcedonie, fluorit, azurit, malachit, heliotropa, magnetit, granati, siderit, halit, stilbit, apofilit, stalactita, rubin, agate, turmalina, calcedonie, manganocalcit, cobaltocalcit, sisturi diverse, epidot, muscovit, goethit, prehnit, celestit, cinabru, calcar onix, marmura, sulf, wolastonit, lapis lazui, jasp, jasper, serpentinit, labradorit, piatra lunii, limonit, bauxit, alabastru, kianit, steatit, amazonit, hematit, ochi de tigru, okenit, cuartit, gresie, bornit, fucsit, beril, sodalit, sfalerit, galena, obsidian, sheelit, hemimorphit, opal, si altele, plus diverse combinatii intre ele.
       Fosile, 23 amoniti, 6 trilobiti, coprolit, chihimbar, coral, lemn fosilizat, pesti si solzi fosilizati.













19 comentarii:

  1. Felicitari, Florin!

    M-a impresionat f tare pasiunea ta pt geologie. Eu am absolvit Facultatea de Geologie si Geofizica din Bucuresti, dar recunosc ca nu detin nici 10% din pasiunea ta :)

    Inca o data felicitari pt cunostintele tale in domeniu, pt colectia ta grozava de minerale si fosile si pt ideea infiintarii acestui blog!

    Mult succes in continuare!

    Dana (Bucuresti)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult, Dana!
    Eu nu am cunostiintele tale, sunt doar un pasionat. Mi-ar face mare placere sa mai intri din cand in cand pe blogul meu si sa ma corectezi daca gresesc pe undeva. Poate ma poti ajuta si cu ceva informatii in domeniu. Sper sa gasesc mai multe persoane interesate.

    RăspundețiȘtergere
  3. pentru in incepator ca si mine in acest domeniu sunt foarte utile informatile gasite pe blog,felicitari si succes in continuare

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc!Sper sa gasesti informatii interesante.Daca ai intrebari sau propuneri despre anumite subiecte te rog sa ma anunti.Poate daca ne adunam mai multi pasionati facem un club de geologi amatori.

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut Florin

    Am ajuns intamplator pe blogul tau, cautand revista ce urmeaza sa apara ,ce are acelasi titlu:Comorile Pamantului.Este interesant blogul tau, pacat ca nu ai mai multe fotografii cu rocile tale.Si eu sunt pasionat de minerale , daca vrei poti intra pe blogul meu
    http://quartz-vik.blogspot.com/
    Oricum , felicitari pentru pasiunea ta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult,Victor!Majoritatea pozelor sunt din colectia personala.In curand o sa pun poze mai detaliate.Am aruncat o privite pe blog-ul tau si ma bucuur ca am gasit pe cineva cu aceeasi pasiune.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Superb! Si eu tot intamplator am ajuns pe blogul tau, precum Victor. Sunt pasionata de roci, dar sunt la inceput. Am gasit cateva roci tare interesante si caut pe cineva care sa-mi spuna ce tip sunt. Sper ca poti sa ma ajuti.
    Felicitari si spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc.Ma bucur ca iti place.Trimite-mi te rog poze cu rocile tale si te ajut cu mare placere.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am mai scris un comentariu dar se pare ca nu s-a postat. Nu stiu la ce adresa sa iti trimit pozele. Te rog sa-mi trimiti un email de pe adresa ta la adresa carmenmosor@gmail.com. Multumesc mult de tot!

    RăspundețiȘtergere
  10. Am văzut blogul înpreună cu bunica mea, şi ne-a plăcut foarte tare.Succes în continuare.Am mai scris un comentariu şi la ,,revista comorile păntului şi aş vrea şă îl citeşti.

    RăspundețiȘtergere
  11. cand apare nr. 3 al revistei ma ajutati plzzzz

    RăspundețiȘtergere
  12. Felicitari pentru blog! Ti-am admirat colectia cu invidie :)

    RăspundețiȘtergere
  13. superba colectie! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  14. Bodnărescu Horațiu28 aprilie 2011 la 18:10

    Florin ,care este diferența dintre „jasp” și „jas-
    per”? Căci la tine pe lista cu mineralele din colecția ta, scrie pe undeva „lapis lazui,JASP,
    JASPER,serpentinit...”
    Care?

    RăspundețiȘtergere
  15. Articolul asta este mai vechi si eu preluam numele mineralelor de la cei de la care le cumparam.Mi-am dat seama cam tarziu...de fapt este acelasi lucru,jasp in romana,jasper in engleza.

    RăspundețiȘtergere